Benzinetoevoer

U kent allemaal het verhaal van de vervuilde benzinetank, dat ( kan ) mag u niet gebeuren want er zijn voldoende middelen om dat te voorkomen.

Zorg speciaal voor uw ( Engelse ) klassieker voor een goed werkende en betrouwbare benzinepomp, waarbij ik de woorden van Hans van Doorn aanhaal, je moet die U.S. stops unexpected pomp vervangen door een moderne elektrische benzinepomp, bij voorkeur van het merk Pierburg.

Zorg voor een goede ( flinke ) bezinefilter, de enige juiste plaats voor deze is natuurlijk tussen tank en benzinepomp, en niet zoals bij vele auto’s vlak bij de carburateur, want dan zit het eventuele vuil al in de pomp en wordt de benzine lekker opgewarmd door de motor !!.

Zorg dat alle benzine toevoer leidingen / slangen zover mogelijk van warmte bronnen verwijderd liggen, kookpunt van huidige moderne benzine soorten ligt ruim onder de 50o Celsius !!!! dus een benzineleiding tegen het motorblok of waterslang kan gigantische [ Vapo lock ] problemen geven zeker in de bergen met gebruik van veel vermogen en weinig snelheid / rijwind.

Veel moderne auto,s zijn standaard al voorzien van brandstof koelers ! en da,s niet voor niets.

Vragen gewoon Bellen

Jack van der Hoek, onafhankelijk beedigd register taxateur.