20 Redenen

BEZITTERS en [ASPIRANT] KOPERS van één of meerdere KLASSIEKE AUTO´S.

20 Goede redenen om uw nog aan te schaffen klassieker aan te bieden voor een uitgebreide (aankoop ) keuring of / met een rechtsgeldige taxatie door een onafhankelijk, betrouwbare, en terzake kundig persoon voor verzekering of particulier.

Alleen met positieve koopovereenkomst heeft U recht op een FEHAC goedgekeurd en rechtsgeldig taxatierapport, in tweevoud met foto’s, dat door elke verzekeraar voor Casco dekking wordt aangenomen en geaccepteerd.

  1. Uitgebreide visuele en meetkundige inspectie in een goed uitgeruste moderne werkplaats.
  2. Bij beschikbaarheid van een goed verlichte werkplek met hefbrug kan deze inspectie ook bij u of uw dealergarage plaatsvinden ( bijna alle meetapparatuur is mobiel ) kosten opdrachtgever.
  3. Eigenaar en / of aspirant (ver)koper moet tijdens de inspectie of taxatie aanwezig zijn.
  4. Bij reminspectie altijd demontage van tenminste ÉÉN remtrommel ( indien aanwezig ).
  5. Remvloeistof conditie meting.
  6. Grondige controle van alle ophanging en stuurdelen op deugdelijkheid en spellingen.
  7. Controle, conditie en slingering van ( spaak ) wielen en bevestiging.
  8. Endoscopie onderzoek van alle bereikbare holle ruimten.
  9. Controle motorconditie d.m.v. cilinderlek en compressie test [ geen Diesel ].
  10. Conditie en kwaliteitscontrole van gehele koelsysteem d.m.v. druktest.
  11. Minimale cilinderkop lekkage, getest door chemische lektest [ geen Diesel ].
  12. Endoscopie controle van diverse inwendige delen van de motor o.a. cilinderwanden, zuigerbodem, kleppen e.d. [ geen Diesel ].
  13. Conditie / controle afstelling van benzine en diesel brandstof systemen.
  14. Afstelling controle i.v.m. milieu met 4 gassentester [ indien op locatie aanwezig ].
  15. Controle van elektrische installatie , bedrading en verlichting.
  16. Controle van start en laadstroom installatie.
  17. Uitgebreide proefrit voor algehele indruk.
  18. Inspectie van plaat en spuitwerk, inclusief lakdikte meting.
  19. Uw ( toekomstige ) auto wordt op meer dan 100 punten gemeten en gecontroleerd.
  20. Het belangrijkste is dat dit alles wordt uitgevoerd door een register taxateur / technisch adviseur die al meer dan 40 jaar praktijk ervaring heeft met wat nu uw klassieke auto is.

Dit alles geeft u een stukje duidelijkheid en overzigt dat uw kostbare klassieker in vertrouwde handen is bij iemand die de juiste waarde en kwaliteit kan vaststellen aan de hand van een ruime staat van dienst en niet alleen uit een boekje.

Dit alles geeft geen zekerheid dat niet de motor of versnellingbak volgende week kan ontploffen / aan gruis draaien ik ben tenslotte geen helderziende, het is en blijft techniek.

Jack van der Hoek, Register taxateur.

                             Technisch Adviseur